Mp3

Oul, secretul pentru o salată sănătoasă

salata-cu-oua

Este cunoscut faptul că toate verdeţurile sunt o sursă mare de nutrienţi, dar ajută la menţinerea siluetei. Totuşi, un studiu finanţat de “Centro Americano Nutricional del Huevo” a dezvăluit că oul poate aduce beneficii suplimentare salatei, deoarece potenţează absorbţia de carotenoide (pigmenţi care conţin vitamina A) a corpului uman.

Concret, potrivit revistei de specialitate “American Journal of Clinical Nutrition”, carotenoidele sunt cele care dau o culoare determinantă legumelor.

“O salată cu legume de diferite culori oferă corpului mai multe tipuri de carotenoide: betacaroten, luteină, zeaxantină şi licopen. Lipidele pe care le conţine oul potenţează absorbţia de carotenoide”, afirmă nutriţionistul Wayne Campbell.

În opinia lui Jung Eun Kim – cercetător participant la studiu – una din marile probleme actuale este că populaţia nu mănâncă suficiente verdeţuri, iar atunci când mănâncă salată o asezonează cu tot felul de sosuri sau dressinguri calorice, care o fac să-şi schimbe gustul şi să devină chiar mai calorică decât un hamburger cu brânză. Este important prin urmare să fie adăugat un ou fiert la salată, nu doar pentru că îi oferă un gust deosebit, ci şi pentru că este slab caloric (70 de calorii dacă este fiert).

“Oul este un aliment bogat în nutrienţi care conţine aminoacizi esenţiali, grăsimi nesaturate şi vitamine din grupa B”, subliniază Kim. La rândul său, Campbell aminteşte că, pentru a fi cât mai benefic pentru sănătate, oul trebuie consumat întreg, atât gălbenuşul cât şi albuşul.

Nutriţionistul atrage atenţia şi în privinţa dressingurilor de salată. Multe dintre ele conţin între 140 şi 160 de calorii la doar 2 linguriţe. În schimb, un ou mare întreg conţine doar 70 de calorii şi are un aport de 6 grame de proteine. (Text: Agerpes, Foto: nourzibdeh.com)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *