„Vodafone” recurge la găinării pentru a nu rezilia contractele cu abonaţii

 convorbire-telefonica
– Dacă soliciţi rezilierea (la termen) a contractului cu „Vodafone”, ţi se trimite prin mail o „ofertă specială”; dacă nu răspunzi la mailul respectiv, contractul nu se reziliază; dacă nu accepţi „oferta specială”, probabil ţi se trimite altaCompaniile de telefonie (fixa sau mobilă) îşi fac clienţii prizonieri prin încheierea unor abonamente pe o perioadă lungă de timp, prostindu-i pe abonaţi cu telefoane aparent ieftine şi sute de minute gratuite în reţea. Aceste contracte se prelungesc automat la expirarea perioadei, o altă şmecherie practicată pe scară largă în România, ţara unde Protecţia Consumatorilor este prezentă doar la televizor.

Dacă eşti un abonat care, pe parcurs, te-ai prins că serviciile pre-paid (cartelă) sunt mult mai ieftine decât cele la abonament şi soliciţi rezilierea contractului (abonamentului) după împlinirea scadenţei iniţiale (doi ani, de obicei), operatorii încearcă să te prostească din nou, cu alte şi alte oferte. Mai grav este faptul că, dacă nu „muşti” nada aruncată, operatorul de telefonie recurge la metode abuzive de prelungire a contractelor/abonamentelor. Vom exemplifica cu un caz înregistrat recent la „Vodafone”, în speranţa că alţi clienţi vor fi vigilenţi şi nu vor mai păţi la fel. Că speranţe de onestitate la „Vodafone” nu avem…

Abonatul are privilegiul de a depune cereri, „Vodafone” are obiceiul de a le ignora

Un abonat cu o vechime de peste doi ani la serviciile de internet mobil „Vodafone” a solicitat rezilierea abonamentului pe 26 mai 2012, la o reprezentanţă judeţeană a companiei. Pe 1 iunie, „un Gigel” de la operatorul de telefonie a sunat abonatul, i-a comunicat că a fost înregistrată cererea la sediul central şi a spus că va transmite o ofertă specială pe mail. A spus că va transmite o ofertă pe mail, NU a cerut acceptul!

La începutul lunii septembrie 2012, abonatul primeşte (prin poştă) o înştiinţare prin care i se comunică faptul că figurează în evidenţele „Vodafone” cu două facturi restante! Sărind peste faptul că poştaşul a adus numai înstiinţarea, nu şi facturile respective, abonatul se prezintă la sediul reprezentanţei unde a solicitat rezilierea. Magda (aşa scria pe ecuson) verifică şi îi spune că, într-adevăr, există o cerere pe 26 mai…

După ce se mai consultă cu un coleg care îi recomandă „să verifice comment-urile”, ia legătura cu un superior de la sediul central. Răspunsul acestuia, este stupefiant: abonatului i s-a transmis o ofertă pe mail, în data de 1 iunie 2012. Pentru că nu a răspuns la acea ofertă, abonamentul nu a fost reziliat şi s-a facturat în continuare.

O ofertă care ne aminteşte de alte jigodii

În mailul transmis de reprezentatul Vodafone care răspunde la numele Vlad Pădeanu, cu subiectul „oferta speciala”, se spune:

«Fiecare zi pe care am petrecut-o împreună a fost una deosebită. Pentru aceasta, cât şi pentru faptul că aţi ales Vodafone, în semn de mulţumire vă facem o ofertă specială.
Ramâneţi clientul nostru pentru încă 6 luni cu contractul aferent numarului XXXXXXXXX si beneficiati de următoarea ofertă creată special pentru dumneavoastră, constând în:
– Internet Nelimitat 3 G trafic , viteza de pana la 21.6 Mbps , la 6 E TVA inclus.
Mulţumesc,
Vlad Pădeanu
Retention mobile data specialist
E-mail: vlad.padeanu@vodafone.com
Phone: 0372025949»

Nu se precizează nimic despre necesitatea unui răspuns sau că oferta ar fi acceptată implicit dacă destinatarul nu răspunde (ar fi o practică ilegală, dar s-au mai văzut cazuri).

Pentru că abonatul a ignorat acest mail şi nu a transmis un răspuns acestui Vlad Pădeanu, „Vodafone” a tratat cu sictir solicitarea de reziliere a abonamentului/contractului şi a facturat în continuare. Culmea este că nici măcar nu a facturat pe „oferta specială”, poate pentru că era la un preţ mult mai mic decât contractul iniţial.

Această „ofertă specială” ne aminteşte de o altă golănie, practicată de un operator de telefonie fixă în urmă cu vreo doi ani. Angajaţi ai acestui operator sunau persoanele ale căror contracte se apropiau de scadenţă, în special pensionari, şi le prezentau telefonic o „ofertă specială”. Ulterior, abonaţii respectivi s-au trezit că facturile sunt în concordanţă cu oferta respectivă, despre care se spunea că a fost acceptată telefonic. Cei care au fost mai „gălăgioşi” şi în putere să reclame la Protecţia Consumatorilor au avut câştig de cauză.  Ceilalţi… plătesc şi acum facturile pentru „oferta specială” prezentată la telefon!

La „Vodafone” e un pic altfel, oferta e transmisă pe mail, iar facturarea se face la cel mai avantajos preţ. Cel mai avantajos pentru „Vodafone”, nu pentru client.

Condamnat pe viaţă să plăteşti degeaba la „Vodafone”

Şi pentru a înţelege că atunci când ai făcut un abonament la „Vodafone” ţi-ai semnat „condamnarea pe viaţă”, abonatul din cazul prezentat a avut surpriza să afle că nu poate depune o altă cerere de reziliere a abonamentului pentru că deja are una, iar aceasta va fi reanalizată în momentul în care îi va răspunde lui Vlad Pădeanu. Care, probabil, va trimite o altă ofertă, la care va aştepta răspuns… şi tot aşa. Timp în care „Vodafone” va factura ca şi cum nimic nu s-a întâmplat…

Şi, din când în când, câte un alde Vlad Pădeanu va trimite un mail, prin care îi va comunica abonatului că „fiecare zi pe care am petrecut-o împreună a fost una deosebită”
(Text: financiarul.ro, foto: mesagerulhunedorean.ro)