Mp3

Salariaţii din primării şi consilii judeţene ameninţă cu grevă generală

functionari-publici

Sindicaliştii din administraţia publică locală au declanşat conflictul colectiv de muncă la nivel naţional şi ameninţă cu grevă generală pe termen nelimitat începând cu data de 19 iulie 2016, deoarece salariaţii din primării şi consilii judeţene se simt discriminaţi după ce Guvernul a adoptat Ordonanţa de Urgenţă privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Calendarul protestelor include grevă generală de o oră în data de 5 iulie, grevă generală de o zi pe 12 iulie şi greva generală pe termen nelimitat începând din 19 iulie.

Potrivit unui comunicat al Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Administraţie (FNSA), remis luni, a fost înaintată Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (prin adresa nr. 36/13.06.2016, înregistrată la MMFPSPV, cu nr. 1824/13.06.2016) notificarea privind declanşarea conflictului de muncă la nivelul sectorului de activitate pe care îl reprezintă, ca urmare “a refuzului Guvernului României de a soluţiona revendicările salariaţilor din primăriile şi consiliile judeţene”.

“Prin adoptarea OUG nr. 20/2016 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, personalul care îşi desfăşoară activitatea în consiliile judeţene şi primăriile de pe întreg teritoriul ţării a fost vădit discriminat în raport cu angajaţii din administraţia centrală (care au beneficiat de creşteri salariale de până la 70%). Constatând dezinteresul manifestat de reprezentanţii Guvernului României faţă de problemele majore cu care se confruntă salariaţii din sectorul nostru de activitate şi faţă de situaţia disperată în care se afla aceştia ca urmare a faptului că sunt şi rămân cea mai slab plătită şi discriminată categorie de salariaţi din sistemul bugetar,” se spune în comunicat.

În acest context, sindicaliştii cer majorarea cu 25% a salariilor de bază ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din administraţia publică locală.

“Ținând cont de faptul că salariile funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din administraţia publică locală sunt mai mici decât cele din administraţia publică centrală, majoritatea angajaţilor din administraţia publică locală având venituri salariale brute apropiate ca valoare sau chiar egale cu salariul minim brut pe economie (1.250 lei de la 1 mai 2016), solicităm majorarea salariilor de bază ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din administraţia publică locală cu 25%”, spun aceştia.

Printre revendicările salariaţilor din administraţia publică locală se mai află acordarea voucherelor de vacanţă şi acordarea normei de hrană pentru toţi salariaţii din administraţia publică locală — acolo unde resursele bugetare permit acest lucru.

“Prin această modificare legislativă se elimină discriminările pentru că din acelaşi buget local al unei instituţii unii salariaţi primesc acest drept, iar alţii nu“, afirmă FNSA.

De asemenea, se solicită şi eliminarea în totalitate a art. 32 (4) din OUG nr. 20/2016.

Guvernul a aprobat pe 8 iunie o Ordonanţă de Urgenţă care modifică şi completează OUG 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, în scopul de a îndrepta erorile făcute în ultimii cinci ani în salarizarea sistemului bugetar.

Potrivit sursei citate, sistemul de salarizare pentru personalul bugetar din sănătate şi educaţie va fi restructurat începând cu luna august 2016, iar de aceste modificări vor beneficia aproximativ 650.000 de salariaţi din cadrul tuturor familiilor ocupaţionale. (Text: Agerpres, Foto: glsa.ro)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *