Mp3

Menţinerea cât mai constantă a glicemiei, cea mai eficientă metodă de slăbire

fructe-piata

Singurul mod prin care greutatea corporală poate fi redusă şi apoi menţinută este acela de a schimba, pentru tot restul vieţii, atât obiceiurile alimentare, cât şi pe cele legate de activitatea fizică regulată, recomandă nutriţioniştii.

“În general, dietele populare pun în pericol sănătatea, pentru că fie sunt fade (se bazează doar pe alimente sărace caloric, dar şi nutritiv), fie sunt hipoglucidice (limitează drastic aportul de glucide). În plus, aceste diete se adresează întregului public, fără a ţine seamă de particularităţile fiecărei persoane în parte: stare de sănătate, circumstanţe socio-profesionale şi deci, de la bun început, este înţeles faptul că nu pot funcţiona pentru toată lumea la fel”, a declarat pentru Lygia Alexandrescu.

Potrivit acesteia, soluţia optimă este un program nutriţional personalizat, care are ca scop furnizarea tuturor nutrienţilor necesari organismului şi unei vieţi sănătoase şi echilibrate.

“Învăţarea principiilor alimentare, a modului corect de combinare a acestora şi conştientizarea actului alimentar, cu toate implicaţiile sale, sunt doar câteva dintre beneficiile obţinute în urma adoptării unui astfel de program nutriţional. În plus, dieta personalizată nu face schimbări majore şi abrupte în tranziţia de la vechile obiceiuri alimentare la noul mod de hrănire”, a spus Alexandrescu.

Aceasta a adăugat că greutatea corporală este controlată de numărul de calorii ingerate, dar şi de cele consumate într-o zi, iar pentru a slăbi trebuie ingerate mai puţine calorii decât poate consuma organismul.

 “Acest lucru este posibil dacă se stabileşte şi se urmează un plan de alimentaţie sănătoasă şi echilibrată, dar şi unul care să presupună exerciţii fizice regulate. Din punct de vedere al programului alimentar, o dietă care restricţionează porţiile şi exclude anumite alimente este greu de urmat pe o perioadă îndelungată, şi atunci singura alternativă este o dietă care să ţină cont de alimentele sănătoase preferate şi care să asigure suficiente calorii şi nutrienţi şi mai ales diversitate alimentară. O dietă echilibrată ar trebui să acopere următoarele cerinţe nutriţionale: până la 15% proteine, 30% lipide şi 55% glucide (carbohidraţi). Atunci când pierderea ponderală este impusă, aportul caloric este redus, iar tipul alimentelor şi frecvenţa meselor sunt principala preocupare, se obţin efecte durabile în timp”, a arătat Lygia Alexandrescu.

În acelaşi timp, trebuie asigurate vitaminele şi mineralele din alimente şi, dacă este cazul, ele trebuie furnizate din suplimente, pentru asigurarea unei viteze metabolice optime, a mai spus nutriţionistul, care a precizat că, atunci când organismul se află în stare de repaus, el consumă o cantitate de energie minimă necesară pentru a asigura funcţionarea organelor vitale şi menţinerea temperaturii sale normale. Totodată, atunci când facem exerciţii fizice, corpul are nevoie de mai multă energie şi metabolismul accelerează pentru a i-o furniza.

Nutriţionistul a menţionat trei reguli prin care metabolismul poate fi îmbunătăţit în mod natural, printr-un mod de viaţă sănătos.

Prima regulă este aceea de a se mânca des, de a nu se sări peste mese şi a se consuma gustări sănătoase între mese.

“Prin mese frecvente se evita înfometarea, se asigură o sursă constantă de energie şi se menţine eficienţa metabolismului. Organismul uman este dotat cu un mecanism de supravieţuire prin care se depozitează grăsimea pentru a ne proteja de înfometare. Atunci când sărim peste mese sau ţinem o dietă foarte strictă, organismul «consideră» că urmează o perioadă grea, de înfometare şi reacţionează prompt, încetinind metabolismul pentru a conserva energia. Se conservă în special depozitele de grăsime, pierderea în greutate are loc în special prin pierderea apei şi a ţesutului muscular. De aceea, pentru a mări metabolismul este indicat să mâncăm de 5 ori pe zi, 3 mese principale şi gustări între ele. În acest fel, asigurăm un metabolism ridicat pe tot parcursul zilei”, a precizat nutriţionistul.

O altă regulă este aceea de a face exerciţii fizice în mod regulat.

“Nu numai că efortul fizic duce la creşterea metabolismului, dar acesta din urmă va rămâne la cote înalte şi pentru o importantă perioadă de timp după terminarea exerciţiului. Este o modalitate sigură de a arde mai multe calorii”, a arătat Alexandrescu.

Cea de-a treia regulă constă în menţinerea cât mai constantă a glicemiei, care este cea mai eficientă metodă de slăbire.

“Nu trebuie renunţat niciodată la o masă principală (în special la micul dejun) şi trebuie consumate gustări (fructe şi legume proaspete) bogate în nutrienţi între aceste mese principale. Alimentaţia echilibrată, mesele dese şi reduse cantitativ previn puseele de foame exacerbată, furnizează constant energie organismului şi menţin un metabolism eficient şi o siluetă armonioasă, fără prea mare efort”, a mai explicat nutriţionistul. (Text: Agerpres, Foto: commons.wikimedia.org)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *