Infiernillo, Podul “Micului Iad”

Infiernillo1

Ferrocarril Central Andino, din Anzi, este cea de-a doua cale ferată din lume ca mărime şi una dintre cele mai notabile, datorită marilor provocări tehnice cu care se confruntă şi care au apărut în timpul construirii liniei.

Linia începe în oraşul-port Callao, aproape de nivelul mării, trece prin oraşul Lima şi apoi ajunge la altitudinea maximă de 4.818 metri, în pasul Anticona (Ticlio, Lima).

Infiernillo2

Se continuă până când ajunge în oraşul minier La Oroya, unde calea ferată se bifurcă în două direcţii: una spre Cerro de Pasco, iar celălalt spre Huancayo şi Huancavelica.

Călătoria de-a lungul acestui traseu este o atracţie majoră pentru pasionaţi, pentru că există 58 de poduri, 69 de tuneluri – printre care cel de-al doilea tunel feroviar din lume ca mărime – şi 6 serpentine.

Infiernillo3

Unul dintre cele mai renumite poduri se întâlneşte de-a lungul liniei între Lima şi La Oroya (Peru) şi este numit Infiernillo sau Podul “Micului Iad”, fiind amplasat într-un canion îngust între două tuneluri.

Infiernillo4

Calea ferată apare dintr-o tunel săpat într-o stâncă verticală, traversează podul şi imediat intră într-un alt tunel săpat în altă stâncă verticală. Sub pod curge râul Rio Rimac, alături de care se desfăşoară “Carretera Central”, şoseaua principală.

Infiernillo5

Podul este situat la o altitudine de 3.300 de metri deasupra nivelului mării. A fost construit în 1908 de către “Compania Americană Podul” (“American Bridge Company”) şi are o lungime de 62,78 metri. Tunelurile de la ambele capete ale podului dau aspectul cel mai dramatic.(Traducere şi adaptare după amusingplanet.com, Foto: railpictures.net, Video: youtube.com)

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *