Mp3

Exerciţiul fizic nu este un factor definitoriu pentru slăbit deoarece poate creşte apetitul

Activităţile fizice ar putea să nu fie esenţiale pentru controlul greutăţii, potrivit unui studiu efectuat recent de oameni de ştiinţă din Statele Unite şi publicat la sfârşitul săptămânii trecute.

Cercetarea realizată de o echipă de oameni de ştiinţă de la Universitatea Loyola din Chicago pe tineri din Statele Unite şi din alte patru ţări a descoperit că activitatea fizică sau sedentarismul nu sunt factori esenţiali în ceea ce priveşte creşterea în greutate, informează Science Daily.

“Rezultatele studiului nostru indică faptul că activitatea fizică ar putea să nu ne protejeze de îngrăşare”, susţine autoarea principală a lucrării, dr. Lara R. Dugas, profesor-asistent în cadrul Departmentului de Ştiinţe de Sănătate Publică din cadrul universităţii amintite.

Activitatea sportivă are numeroase beneficii dovedite asupra sănătăţii, de la reducerea riscului de boli cardiovasculare, diabet şi cancer până la îmbunătăţirea stării mentale şi menţinerea bunei dispoziţii.

Persoanele active tind să aibă o sănătate mai bună şi să trăiască mai mult. Însă, chiar dacă ajută la arderea caloriilor, exerciţiile fizice cresc apetitul, iar oamenii pot manifesta tendinţa de a mânca mai mult sau de a fi mai puţin active în restul timpului, atrag atenţia specialiştii.

Potrivit unor experţi, declinul activităţilor fizie, în special la locul de muncă, reprezintă un factor esenţial al epidemiei de obezitate. Însă, cercetarea recentă efectuată la Loyola, ce a monitorizat exerciţiile fizice ale subiecţilor, nu a descoperit nici o asociere semnificativă între creşterea în greutate şi activitatea fizică.

Concluzia reprezintă unul dintre primele rezultate ale cercetării Modeling the Epidemiologic Transition Study (METS). În cadrul acesteia, oamenii de ştiinţă au monitorizat persoane adulte cu vârsta cuprinsă între 25 şi 40 de ani din cinci ţări, Statele Unite, Ghana, Africa de Sud, Jamaica şi Seychelles.

Acestora li s-a recomandat să facă cel puţin două ore şi jumătate de exerciţii aerobice de intensitate moderată pe săptămână, precum mersul rapid. În mod surprinzător, participanţii din toate ţările care au urmat aceste indicaţii au manifestat o creştere în greutate în comparaţie cu cei care nu au urmat recomandările.

Studiul a fost publicat în jurnalul “PeerJ”. (Text: Agerpres, Foto: coxshoney.com)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *