Cum să fim mai fericiţi

fericire

Fericirea nu este numai una dintre emoţiile pozitive pe care le putem trăi, ci şi cheia unei vieţi împlinite şi sănătoase. Este o senzaţie greu de explicat, mai ales pentru că nu pe toţi ne face fericiţi acelaşi lucru, semnalează cotidianul spaniol La Vanguardia, prezentând câteva exemple cu bază ştiinţifică pentru a fi fericiţi.
Faptul de a beneficia de un timp în afara casei – mai ales dacă ne înconjurăm de natură – este asociat cu o mai bună sănătate mentală, potrivit unui studiu al University of Exeter Medical School. Chiar şi simplul fapt de a privi imagini reprezentând natura a dovedit că stimulează părţi din creier asociate cu fericirea şi atât de mult dorita stabilitate emoţională.

În plus, ieşind din casă ne expunem razelor soarelui, care ajută corpul să producă vitamina D, necesară pentru absorbţia calciului în oase. Nivelurile scăzute de vitamina D sunt asociate cu depresia şi tristeţea, potrivit unui studiu realizat de University of Georgia (SUA) şi University of Pittsburgh.




Cu toţii ştim că sportul prezintă multe beneficii pentru sănătate, dar nu se rezumă la atât. Realitatea este că exerciţiile fizice ne fac mai fericiţi. Activitatea fizică ajută corpul să producă anticorpi şi să elibereze endorfine.

Cui nu îi place să doarmă? Fie că este vorba despre o siestă sau despre o noapte întreagă de somn, este esenţial să dormim bine pentru a ne simţi bine şi a fi fericiţi.

Potrivit experţilor de la Harvard Medical School, odihna insuficientă poate determina niveluri de optimism mai scăzute. În plus, un studiu condus de cercetătorul William C. Dementha a dovedit că a dormi bine contribuie la o stare de sănătate mai bună şi la fericire. Aşadar, cel mai bun sfat este acela de a vă odihni dacă doriţi să fiţi mai fericiţi şi să trăiţi mai bine.

Meditaţia pare uneori complicată, dar cei care nu o practică sunt invitaţi să o facă, pentru că aduce numeroase beneficii. Un studiu realizat la Massachusetts General Hospital cu participanţii la un curs de meditaţie de opt săptămâni a constatat că părţile creierului asociate cu compasiunea şi conştiinţa au crescut în urma meditaţiei. La rândul lor, părţile asociate cu nivelurile mai mari de stres s-au redus după acest curs.

Știinţa a mai demonstrat că faptul de a asculta muzică şi de a merge la dans reduce nivelurile de stres şi stimulează o mai mare fericire în general.

Două studii publicate în The Journal of Positive Psycohology dau asigurări că eforturile făcute pentru a fi fericiţi pot da roade. Printre activităţile recomandate pentru a atinge această dorită fericire se numără aceea de a asculta muzică veselă.




“Fericirea constă în a face bine“, spunea Aristotel.

Cine zâmbeşte cu adevărat, fără a se preface, este mai fericit, potrivit concluziilor unui studiu realizat de Michigan State University. Persoanele care lucrează cu publicul şi se forţează să zâmbească îşi înrăutăţesc starea de spirit, iar persoanele care zâmbesc pentru că gândesc lucruri pozitive sunt mult mai vesele.

Dacă nu puteţi călători pentru că nu aveţi timp, nu vă faceţi griji: cu simpla planificare a unei călătorii veţi fi mai fericiţi. Aceasta este concluzia unui studiu realizat în Olanda de Universitatea din Rotterdam, Universitatea de ştiinţe aplicate din Breda şi Universitatea din Tilburg.

Căutaţi o destinaţie şi imaginaţi-vă toate lucrurile pe care le-aţi putea face. Călătoria este o formă de a vă deconecta de stresul de zi cu zi şi aceasta ajută totdeauna.

Potrivit unui studiu preluat în cartea The Longevity Project, relaţiile cu ceilalţi sunt fundamentale pentru o viaţă lungă şi fericită.

“Cel mai clar beneficiu al relaţiilor sociale vine din faptul de a-i ajuta pe ceilalţi”. Cei care îşi ajutau prietenii şi vecinii “aveau tendinţa de a trăi mai mult decât ceilalţi”, potrivit studiului.

Stresul, mai ales când devine cronic, poate fi răspunzător pentru multe probleme de sănătate precum depresia, anxietatea sau insomnia, potrivit experţilor de la Clínica Mayo. De aceea, pentru a ne menţine sănătoşi şi fericiţi, aceştia ne recomandă practicarea unor tehnici de relaxare, simţul umorului şi abordarea cu mai mult calm a situaţiilor. (Text: Agerpres, Foto: deshebideshe.com)



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *