Atelierele Pegas lansează o nouă colecţie de biciclete

Pegas-01

Atelierele Pegas au lansat joi, 24 martie, noua colecţie de biciclete pentru anul 2016, în urma unor investiţii de 3 milioane de euro în acest proiect, a declarat Andrei Botescu, fondatorul companiei.

„Este vorba de 13 modele noi, inovative, care sunt destinate întregii familii. Din 2014 până acum, am vândut peste 5.000 de biciclete, dar ne propunem, odată cu noua colecţie, să vindem în acest an 10.000 de bucăţi şi, mai departe, să vindem peste 25.000 de biciclete din noua colecţie”, a arătat Botescu.

Anul trecut, Botescu a vândut participaţia majoritară din afacere unui partener care a venit cu investiţia necesară realizării acestei noi colecţii, respectiv compania de distribuţie Network One Distribution. În următorii trei ani, Atelierele Pegas ţintesc o creştere de 10 ori a volumului de biciclete, până la 25.000 de bucăţi anual şi o cifră de afaceri de 5 milioane de euro.

Botescu a arătat că a înscris brandul Pegas încă din 2011 la OSIM, întrucât cel atribuit bicicletelor vechi, produse la Zărneşti, expirase.

„Sunt un pasionat de biciclete. După ce mi se furaseră două, fenomen destul de răspândit la noi, am decis la acea dată să-mi cumpăr una care să nu atragă atenţia atât de mult şi m-am gândit la o bicicletă Pegas, cu designul acela vintage. Am sunat la fabrică şi mi s-a spus că nu se mai fac astfel de biciclete”, povesteşte el.

Mai departe, Botescu s-a interesat la OSIM şi, când a aflat că înregistrarea brandului expirase, s-a grăbit să îl înregistreze şi să înceapă asamblarea bicicletelor. Ca marketing, a mers pe ideea de nostalgie, de amintiri din copilărie.

Pegas-02

„Am luat modelul de bicicletă pe care generaţia noastră o utiliza înainte de 1989, când eram copii, şi am făcut-o mai mare, pe măsura unui adult. Aşa că mulţi, când se urcă pe bicicletă, au o senzaţie de călătorie în timp, când erau copii”, spune el.

Sociolog de meserie, înainte de a se apuca de afacerea cu biciclete, Andrei Botescu (38 de ani) făcea studii sociologice şi psihologice, lucru care, spune el, l-a ajutat foarte mult în afaceri. „Exploatarea părţii psihologice, cu nostalgia amintirilor din copilărie, funcţionează chiar mai bine decât o campanie de marketing”, susţine antreprenorul.

Totuşi, pe viitor, el şi echipa lui de 12 pasionaţi de biciclete nu se vor cantona în trecut, ci, dimpotrivă, vor să meargă pe dezvoltarea segmentului de smart biking.

„Pegas se îndreaptă spre tehnologiile noi. Pe lângă cele două proiecte de smart bike, E-bike şi hometrainer VR kit, ne propunem ca în viitor să printăm 3D biciclete şi să ne ocupăm de realitatea virtuală, astfel fabrica Pegas va deveni fabrica viitorului”, a continuat el.

Pegas-03

Botescu şi-a propus să aibă o fabrică proprie, însă spune că nu acesta este pariul său, ci mai degrabă orientarea spre tehnologiile viitorului. În prezent, componentele bicicletelor Pegas vin din toată lumea: cadrele din Taiwan, butucii din Japonia, jantele din Italia şi roţile din Ungaria.

Reprezentantul Ateliere Pegas spune că piaţa bicicletelor în România creşte de la an la an cu 20 — 30% şi a ajuns la circa 350.000 — 400.000 de bucăţi vândute anual. Totuşi, stăm foarte departe comparativ cu alte ţări, în special din lipsa infrastructurii.

„În Bucureşti, sunt circa 50.000 de biciclişti şi o singură pistă funcţională, cea de pe Bulevardul Victoriei, pentru că restul pistelor sunt făcute în bătaie de joc”, a mai spus Botescu. (Text: Agerpres, Foto: bicicletapegas.ro)